Rail Baltica (RB) Saku vallas asuvatel objektidel toimuvad veod eelkõige riigiteedel. RB vedajad ja järelevalve vastutavad vedudeks kasutatavate teede korrashoiu ja puhtuse eest. Kui teele satuvad kivid, muld, kruus või muu materjal, on ehitajatel kohustus teed operatiivselt puhastada ja tagada liiklusohutus. Et tagada kiire ja tõhus reageerimine, palume kõik teated RB ehitustegevusest tingitud teekatte kahjustustest, ohtudest ja autode mustamisest Saku vallas edastada otse RB objektijuhtidele.
Saku vallas on kaks Rail Baltica ehitusobjekti: Harju III ja Harju IV
Rail Baltica Kangru – Harju-Rapla põhitrassil on ehituses Kangru-Saku (8,7 km) lõik Harju III, mis hõlmab ka Kivi tee kergliiklusviadukti ja Saunasilla kergliiklustunneli ehitust. Hetkel on käimas Kangru ja Saustinõmme piirkonnas kaeve- ja täitetööd, raudtee truupide rajamine, betoonist tugiseina rajamine, saunasilla kergliiklustunneli rajamine.
Samuti on ehituses põhitrassi lõik Saku-Harju maakonna piiril (10,5 km) Harju IV, mis hõlmab ka Soo tee raudteeviadukti, Vääna jõe ja Vääna vanajõe raudteesilla, Kiisa ökodukti ning Koosi kergliiklustunneli ehitust. Käimas muldkeha ehitus, lähiajal kavas alustada ka külmakaitsekihi ehitusega.
RB veod võivad kesta kuni aastani 2028.
Harju III
Harju III lõigus on peatöövõtjaks INF Infra OÜ. Töid tehakse koos alltöövõtjatega ning üheks on TREV-2 Grupp AS, kes teostab objektil mullatöid ning on põhiline veoteede kasutaja. Harju III lõigu puhul kasutatakse muldkeha ehitusel kohalikku sobivat materjali ning muldkeha rajamine on tagatud suures osas objekti sisevedudega. Objektile on kaks juurdepääsu: Kangru ristmik ja Kivitee. Objekti juurdepääsud üritatakse hoida puhtana, et sõidukid ei kannaks mustust avalikult kasutatavatele teedele.
Veod mööda Kiviteed algavad 46 nädalal ja kestavad kuni 48 nädalani. Kivitee korrasolek on hea, paigaldatud on 30 km/h märgid ning lisaks on selles piirkonnas, Tallinn-Rapla-Türi maanteel kiirust kellaajaliselt tööpäevadel piiratud 50 km/h-ni.
Vedudele on kaasatud harjamismasin ja vajadusel tehakse teede ja liikluskorraldusvahendite pesu. Töövõtja sõidab regulaarselt läbi veoteed, filmib need üles ning seejärel rakendatakse vajalikud meetmed teede korrashoiule.
Veoteede korrashoiu eest vastutaja Harju III:
Oliver Juhan Ed Kari 5852 8817, oliver-juhan-ed.kari@trev2.ee
Harju IV
Harjumaa IV trassi Rabametsast kuni Kohila valla piirini ehitavad Merko Ehitus Eesti AS ja GRK Eesti AS. Veod toimuvad riigile ja kohalikule omavalitsusele kuuluvaid teid mööda alates Männiku ja Sutlema karjääridest.
Sutlema karjääri väljasõidule on paigaldatud rehvipesu vannid. Kõrvalteedele on tehtud killustikalusega lõigud, kus autod üle sõites pori maha raputavad. Kiiruse ohjamiseks on kavandatud paigaldada teekünnised Aespa lasteaia juurde ja Kurtnasse. Veoteid puhastatakse iga päev, liiklusmärke pestakse kord nädalas.
Veoteede korrashoiu eest vastutaja Harju IV
Reigo Tepner, 525 7480, reigo.tepner@grk.ee
Veoste katmine
Koormate kinni katmist reguleerib seadus, kontrollib politsei ning selle eest vastutab individuaalselt iga veokijuht.
Veos tuleb katta presendi, võrgu või muu sobiva materjaliga:
– kui on oht, et veos tolmab või variseb sõidukilt;
– kui veost on vaja kaitsta ilmastikutingimuste eest.
Kui materjal on niiske ja ei lendle kastist ning samuti ei ulatu üle kasti serva, siis ei ole koormakate nõutud.
Skeemil on sinisega märgitud Harju III veoteed ja punasega Harju IV veoteed:



